احمدی، فریدون و توره، ناصر، 1396، بررسی کارآمدی آموزش معنویت در ایجاد سرمایه اجتماعی با تأکید بر آموزههای دین مبین اسلام (موردمطالعه: کارکنان سازمانهای دولتی شهر سنندج)، نشریه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 2، شماره 1، صص.137-158.
احمدی، یعقوب و محمدی بلبان آباد، اسعد، 1392، بررسی ارتباط ابعاد سرمایه اجتماعی و رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان گمرکات استان کردستان)، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد شوشتر، دوره 7، شماره 21، صص. 153-178.
اکبرپور سراسکانرود، محمد و نوربخش، سید فاطمه، 1389، نقش اکو توریسم در توسعه پایدار شهری و روستایی (نمونه مورد: جزیره قشم)، فصلنامه مسکن و محیط روستا، دوره 29، شماره 132، صص 61-76.
اکبری، محسن؛ ابراهیم پور ازبری، مصطفی و هوشمند چایجانی، میلاد، 1395، تأثیر عوامل نهادی بر عملکرد پایدار بنگاهها، فصلنامه چشمانداز مدیریت بازرگانی، دوره 15، شماره 28، صص.81-100.
امینی بیدختی، علیاکبر و شریفی، نوید، 1391، بررسی رابطة بین رونق گردشگری و سرمایة اجتماعی در مناطق ساحلی دریای خزر، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، دوره 7، شماره 17، صص 121-149.
ایمانی کیا، هادی و رضایی، عماد، 1396، حسابداری سرمایههای فکری و تأثیر آن بر پویایی اقتصاد ملی، اولین همایش حسابداری، مدیریت و اقتصاد با رویکرد پویایی اقتصاد ملی.
پور زمانی، زهرا؛ جهانشاد، آزیتا و محمودآباد، عتی، 1391، تأثیر سرمایه فکری بر ارزش بازار و عملکرد مالی، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 19، شماره 2، صص. 17-30.
خدادادحسینی، سید حمید؛ خدامی، سهیلا و مشبکی، اصغر، 1394، طراحی مدل عملکرد بازار مبتنی بر قابلیتهای پویای بازاریابی با رویکرد چابکی عملیاتی، پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 19، شماره 3، صص. 83-112.
داناییفرد، حسن؛ برزگر، فاطمه و احمدی، هانیه، 1394، سازوکارهای ارتقای قابلیتهای سازمانی در بخش دولتی، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 3، شماره 3، صص.91-106.
دوستار، محمد و اکبری، محسن، 1392، نگارش تحقیق علمی (طرح تحقیق، پایاننامه، مقاله و جلسه دفاعیه)، نشر: ده سرا.
رنجبر، محسن و جرفی، احمد، 1390، ارزیابی پیامدهای گردشگران شهری در اقتصاد شهر به روش آماری نمونه موردی: شهر اهواز، فصلنامه جغرافیایی چشمانداز زاگرس، دوره 4، شماره 11، صص.45 تا 66.
سرور، هوشنگ؛ پورطاهری مهدی، پرهیزکار اکبر،کاظمیان غلامرضا، 1389، جهانیشدن اقتصاد و چالش پایداری در منطقه کلانشهری تهران، نشریه برنامه ریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی)، دوره14، شماره2، صص 23-42.
سید تقی دیزج، عاطفه؛ شجاعی، عطیه و موسوی نژاد، سیده فاطمه، 1395، بررسی نقش گردشگری شهری در رشد و توسعه اقتصادی شهرها، اولین همایش بینالمللی اقتصاد شهری (با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) اردیبهشتماه 1395.
طاهری دمنه، محسن؛ فرمانی، سکینه و مستوفیالممالکی، رضا، 1390، بررسی چالشهای موجود در صنعت گردشگری شهر شیراز در ارتباط با محدودیت مراکز اقامتی، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، دوره 2، شماره 8، صص 117-132.
کاظمی، مهدی، 1386، مدیریت گردشگری، چاپ دوم، تهران: انتشارات سمت.
کشاورز، لقمان؛ فراهانی، ابوالفضل و اعظمیان بیدگلی، اعظم، 1395، تدوین مدل ارتباطی رهبری دانش با مدیریت سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، نشریه مدیریت منابع انسانی در ورزش، دوره 4، شماره 1، صص.87-99.
کوشا زاده، سید علی؛ رحیم نیا، فریبرز و افخمی روحانی، حسین، 1391، اثر اعتماد به مدیران بر تفکر راهبردی سازمانی و نقش آنها در بهبود عملکرد سازمانی از راه تعهد سازمانی در بستر آموزش عالی، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 35، شماره 12، صص.163-187.
مافی، عزتالله و سقایی، مهدی، 1389، نگاهی به اقتصاد گردشگری در کلانشهرها؛ مطالعه موردی: کلانشهر مشهد، نشریه جغرافیا و توسعه ناحیهای، دوره 8، شماره 15، صص 267-292.
محمد زاده سالطه، حیدر، 1395، تأثیر فرصتهای سرمایهگذاری، رشد شرکت و بهرهوری سرمایه بر عملکرد شرکت در بازار سرمایه ایران، نشریه مدیریت بهرهوری، دوره 9، شماره 36، صص.141-162.
موغلی، علیرضا و باوند پور، مریم، 1389، شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت ارتباط با مشتری و بررسی سهم هر یک از عوامل در اثربخشی، نشریه مدیریت فردا، دوره 9، شماره 23، صص.63-76.
میر کمالی، سید محمد و ظهور پرونده، وجیهه، 1387، مدیریت سرمایه فکری ضرورتی برای سازمانهای عصر دانایی محور، چشمانداز مدیریت بازرگانی دوره 7، شماره 28، صص. 79-102.
نصراللهی، زهرا؛ جهانبازی، ندا و ناصری، طاهره، 1393، ردهبندی استانهای کشور برحسب جاذبههای گردشگری، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، دوره 9، شماره 28، صص. 17-37.
نوع پسند، سید محمد؛ رمضان پور، اسماعیل و عطاری اصل، پیمان، 1395، تأثیر قابلیت بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان «مطالعه موردی: پتروشیمی تبریز»، فصلنامه مدیریت بهرهوری، دوره 42، شماره 36، صص. 95-124.
نیکو، حسین و مروتی شریفآبادی، علی، 1396، تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر جنبههای عملکرد سازمانی (موردمطالعه: هتلهای 3 تا 5 ستاره مشهد)، مطالعات مدیریت گردشگری، دوره 12، شماره 39، صص. 27-48.
Alegre, J., & Chiva, R. (2008). Assessing the impact of organizational learning capability on product innovation performance: An empirical test. Technovation, 28(6), 315-326.
Andrews, R., Beynon, M. J., & McDermott, A. M. (2015). Organizational capability in the public sector: a configurational approach. Journal of Public Administration Research and Theory, 26(2), 239-258.
Appiah-Adu, K., Okpattah, B. K., & Djokoto, J. G. (2016). Technology transfer, outsourcing, capability and performance: A comparison of foreign and local firms in Ghana. Technology in Society, 47, 31-39.
Barreto, I. (2010). Dynamic capabilities: A review of past research and an agenda for the future. Journal of management, 36(1), 256-280.
Blyler, M., & Coff, R. W. (2003). Dynamic capabilities, social capital, and rent appropriation: Ties that split pies. Strategic Management Journal, 24(7), 677-686.
Chen, W., & Inklaar, R. (2016). Productivity spillovers of organization capital. Journal of Productivity Analysis, 45(3), 229-245.
Chung, Shao-His (2009), Environmental Coping Capacity, Environmental Uncertainty and Performance. Academy of Management Journal, 30(4), 798-807.
Dinda, S. (2014). Inclusive growth through creation of human and social capital. International Journal of Social Economics, 41(10), 878-895.
Duncan, R. B. (1972). Characteristics of organizational environments and perceived environmental uncertainty. Administrative science quarterly, 313-327.
Engström, T. E., Westnes, P., & Furdal Westnes, S. (2003). Evaluating intellectual capital in the hotel industry. Journal of Intellectual Capital, 4(3), 287-303.
Ghosh, D., & Olsen, L. (2009). Environmental uncertainty and managers’ use of discretionary accruals. Accounting, Organizations and Society, 34(2), 188-205.
Grant, R. M. (1991). The resource-based theory of competitive advantage: implications for strategy formulation. California management review, 33(3), 114-135.
Guo, H., Zhao, J., & Tang, J. (2013). The role of top managers' human and social capital in business model innovation. Chinese Management Studies, 7(3), 447-469.
Habib, A, Hossain, M, and Jiang, H, (2011), Environmental Uncertainty and Market Pricing of Earnings Smoothness, Advances in International Accounting, No 32, PP. 11-40.
Hsu, Y. H., & Fang, W. (2009). Intellectual capital and new product development performance: The mediating role of organizational learning capability. Technological Forecasting and Social Change, 76(5), 664-677.
Kim, Y, Kim, SS, Seo, J, & Hyun, J. (2011). Hotel employees' competencies and qualifications required according to hotel Divisions. Journal of Tourism, Hospitality & Culinary Arts; 3(2): 1-18.
Land, S., Engelen, A., & Brettel, M. (2012). Top management's social capital and learning in new product development and its interaction with external uncertainties. Industrial Marketing Management, 41(3), 521-530.
Leonidou, L. C., Leonidou, C. N., Fotiadis, T. A., & Zeriti, A. (2013). Resources and capabilities as drivers of hotel environmental marketing strategy: implications for competitive advantage and performance. Tourism Management, 35, 94-110.
Li, Y., Chen, H., Liu, Y., & Peng, M.W. (2014). Managerial ties, organizational learning, and opportunity capture: A social capital perspective. Asia Pacific Journal of Management, 31(1), 271-291.
López-Gamero, M. D., Molina-Azorín, J. F., & Claver-Cortés, E. (2011). Environmental uncertainty and environmental management perception: A multiple case study. Journal of Business Research, 64(4), 427-435.
Martins, A., & dos Reis, F. L. (2010). The model of intellectual capital approach on the human capital vision. Journal of management research, 2(1), 15-22.
Moore, M., & Fairhurst, A. (2003). Marketing capabilities and firm performance in fashion retailing. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 7(4), 386-397.
Morgan, S. L, & Sorensen, A. B. (1999). Parental networks, social closure, and mathematics learning: a test of Coleman's social capital explanation of school effects. American Sociological Review, 64(5), 661-681.
Nahapiet, J., & Ghoshal, S. (1998). Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage. Academy of management review, 23(2), 242-266.
Nisbet, P. (2007). Human capital vs social capital: Employment security and self-employment in the UK construction industry. International Journal of Social Economics, 34(8), 525-537.
Sainaghi, R., & Baggio, R. (2014). Structural social capital and hotel performance: is there a link?. International Journal of Hospitality Management, 37, 99-110.
Sardo, F., Serrasqueiro, Z., & Alves, H. (2018). On the relationship between intellectual capital and financial performance: A panel data analysis on SME hotels. International Journal of Hospitality Management, 75, 67-74.
Schulz, A. K., Wu, A., & Chow, C. W. (2010). Environmental uncertainty, comprehensive performance measurement systems, performance-based compensation, and organizational performance. Asia-Pacific Journal of Accounting & Economics, 17(1), 17-39.
Shrivastava, S., Pazzaglia, F., Sonpar, K., & McNamara, P. (2016). Unpacking the effect of exploration during environmental uncertainty: Evidence from the information technology sector. Canadian Journal of Administrative Sciences, 33(1), 36-49.
Subramaniam, M., & Youndt, M. A. (2005). The influence of intellectual capital on the types of innovative capabilities. Academy of Management Journal, 48(3), 450-463.
Taie, E. (2014). The effect of intellectual capital management on organizational competitive advantage in Egyptian hospitals. International Journal of Business and Social Science. 5 (2), 160-167.
UNWTO (2011). Tourism Towards 2030, Report presented to the 19th session of the UNWTO General Assembly, Gyeongiu, Republic of Korea, 8–14 October.
Vomberg, A., Homburg, C., & Bornemann, T. (2015). Talented people and strong brands: The contribution of human capital and brand equity to firm value. Strategic Management Journal, 36(13), 2122-2131.
Williams, K., and Durrance, J.C. (2008). Social networks and social capital: Rethinking theory in community Informatics. The Journal of Community Informatics, 4 (3), 1-20.
Wu, C.M, C.R. Ay. & B.Y.H. Lien (2009), the role of social capital and organizational learning in promoting innovation performance, Information Systems and Change Management, 4(2), 171-186.
Zott, C. (2003). Dynamic capabilities and the emergence of intraindustry differential firm performance: insights from a simulation study. Strategic management journal, 24(2), 97-125.